Veel Gestelde Vragen

Op deze pagina kunt u antwoorden vinden op de meest gestelde vragen, staat uw vraag er niet bij gebruikt u dan ons serviceformulier om uw vraag te stellen.

Algemeen

U kunt het beste met ons in contact komen via één van de contact mogelijkheden op onze contactpagina.

Wij proberen altijd binnen een werkdag op uw mail te reageren, maar helaas is gebleken dat zo'n 10% van de e-mails naar e-mailadressen van gmail niet altijd aankomen en zo'n 40% in de spambox belanden, dit heeft vaak met de veiligheidsinstellingen te maken. Heeft u gmail en na 2 werkdagen nog geen antwoord van ons ontvangen, neemt u dan een kijkje in de spam of reclame folder van u gmail account. Heeft u na 4 werkdagen nog geen antwoord ontvangen neemt u dan telefonisch contact met ons op.

Om blokkade van onze e-mails te voorkomen kunt u ons e-mailadres (klantenservice@partycorner.nl) als contact toevoegen in uw gmail account. Staat onze mail in uw spambox dan kunt u die als niet spam markeren, vervolg mails worden dan ook niet als spam gemarkeerd.

Wij maken op deze website gebruik van cookies. Een cookie is een eenvoudig klein bestandje dat met pagina’s van deze website (en/of Flash-applicaties) wordt meegestuurd en door uw browser op uw harde schrijf van uw computer wordt opgeslagen. De daarin opgeslagen informatie wordt gebruikt voor het bijhouden van uw winkelwagen en zorgt er voor dat het proces van afrekenen goed en veilig verloopt. Meer informatie over ons cookie beleid vindt u hier!

Bestellen en betalen

Voor een overzicht van de beschikbare betaalmogelijkheden kunt op onze betaalmethodepagina kijken

Het is mogelijk om bij ons korting te krijgen wanneer u meerdere items (meestal meer dan 12 stuks) van één of meerdere producten wenst te bestellen. Wij bieden geen standaard korting voor studenten of mensen met een 65+ pas. Voor het bestellen van een groot aantal producten met korting kunt u bij ons een offerte aanvragen of telefonisch contact met ons opnemen.

Let op! Achteraf korting op uw reeds geplaatste / betaalde order is bij ons niet mogelijk.

Geregistreerd als gast*: Als gast kunt u de order nogmaals plaatsen, de eerste order zal door ons binnen 14 dagen geannuleerd worden.

Geregistreerd als klant: U kunt onder "Mijn account" inloggen en de laatste order openen, klikt u dan vervolgens op de link "Betalen" u kunt hier opnieuw de betaling afronden.

* U kunt uw gast account ook omzetten naar een klant account, dan hoeft u uw order niet nogmaals te plaatsen maar kunt u de stappen van de "Geregistreerd als klant" gebruiken. U kunt hier met uw e-mailadres een account maken.

Allereerst onze excuses dat u problemen ondervind bij het afrekenen van uw bestelling via iDEAL, helaas komen deze problemen door de falende systemen van de Nederlandse banken en het iDEAL systeem, hier kunnen wij alleen geen invloed op uitoefenen.

Om te zien of er daadwerkelijk een storing bij uw bank of bij iDEAL is kunt u kijken op de site van allestoringen.nl, wanneer er inderdaad een storing is verzoeken wij u om te wachten tot deze weer voorbij is en dan uw order alsnog af te rekenen. Als er geen storing is kunt u de betaling nogmaals proberen.

Mochten de storingen gedurende langere tijd aanhouden kunt u ook gebruikmaken van onze andere betaalmethoden zoals creditcards, PayPal of betalen na ontvangst .

Hier kunnen een aantal oorzaken voor zijn:

  • Het bestelbedrag is te laag, het minimale orderbedrag voor achteraf betalen is €20,-
  • Het bestelbedrag is te hoog, het maximum orderbedrag is bij de eerste order €150,- en voor iedere vervolg order €350,-
  • Er wordt met de ingevulde gegevens direct een kredietcontrole uitgevoerd, mogelijk is deze niet positief bevonden*.
  • Mogelijk heeft u eerder met "Achteraf betalen" besteld en staat er nog een onbetaalde factuur.

*Uit privacy en veiligheidsoverwegingen kunnen wij de beoordeling en eventuele afwijzing van uw aanvraag voor achteraf betaling niet inzien, wij kunnen u geen informatie verschaffen waarom uw aanvraag is afgewezen.

Meer informatie over "Achteraf betalen" kunt u hier vinden.

De prijzen op bol.com zijn hoger omdat wij de verzendkosten direct in de prijs moeten verwerken, daarom is het vak goedkoper wanneer u de producten op PartyCorner.nl besteld.

Een VAT of BTW-nummer is een identificatienummer van de belastingdienst voor BTW plichtige bedrijven / ondernemers en wordt gebruik voor de belastingaangiften en om een makkelijke verwerking in de boekhouding werkt het sneller om deze of uw factuur van ons vermeld te hebben. Bij het bestellen kunt u het BTW-nummer invullen, deze dient dan wel volledig ingevuld te worden inclusief de land code voor aan en de filiaalcode achteraan.

Voorbeeld:

  • Nederland: NL123456789B01
  • België: BE123456789B02.

De levertijd van de meeste producten is 1 tot 5 werkdagen, mochten wij voor een product uit uw bestelling meer tijd nodig hebben dan zullen wij u daarover informeren per telefoon of email. Wilt u voor dat u gaat bestellen de exacte levertijd weten neemt u dan contact met ons op, vergeet dan niet om het juiste artikelnummer door te geven.

Helium en ballonnen

Wij raden het ten sterkste af om helium te inhaleren! Wanneer je helium inhaleert is er geen zuurstof meer in de longen (een belangrijk onderdeel om te leven)! Bij herhaald inhaleren bestaat het gevaar op hersenletsel of kan zelfs de dood tot gevolg hebben! Teven is het helium dat voor ballonnen gebruikt wordt niet volledig schoon! In lage concentraties kan dit geen kwaad maar wanneer men herhaaldelijk inhaleert bestaat er de kans op bloed vergiftiging!

In kleine concentraties (zoals het helium wat mogelijk vrij komt tijdens het vullen van ballonnen of wanneer een heliumballon knalt) kan helium geen kwaad, wel adviseren wij om de helium te gebruiken in een goed geventileerde ruimte.

Het inhaleren van Helium is schadelijk voor de gezondheid!

Helium wordt niet zoals veel mensen denken fabrieksmatig gemaakt, maar wordt gewonnen uit bronnen uit de grond! Helium wordt gewonnen door het te scheiden uit gas of waterstof! Door dat het proces zo gecompliceerd is, de vervoerskosten hoog zijn en er een groot te kort is, zijn de prijzen sterk gestegen!

Helium (He) is een niet brandbaar en niet giftig gas dat onder hoge druk (c.a. 200 Bar) in stalen of aluminium cilinders bewaard wordt! Helium is lichter dan lucht waardoor het stijgt en het een ideaal middel is om ballonnen de lucht in te laten gaan! Helium wordt ook veel gebruikt in ziekenhuizen voor het koelen van scanapparatuur (MRI, Röntgen enz.)

Klachten en geschillen

Het is natuurlijk vervelend als u een klacht heeft over de dienstverlening zoals u die ervaren heeft. Toch vragen wij u vriendelijk om uw klacht aan de afdeling klantcontact door te geven via ons serviceformulier of via de post. Onze medewerkers van de afdeling klantcontact zullen de klacht bekijken en proberen naar ieders tevredenheid de klacht op te lossen. Na ontvangst van uw klacht ontvangt van ons een bevestiging. Wij zullen uw klacht binnen 14 dagen na ontvangst beantwoorden, mocht het meer tijd nodig hebben, dan zullen wij u hiervan op de hoogte stellen. Mocht u hier geen prijs op stellen, dan kunt u ook altijd contact op nemen met Stichting Webshop Keurmerk waar PartyCorner.nl bij is aangesloten.

Kleding en Schoenen

Meestal is het product maar in één maat leverbaar, dit staat vaak vermeld bij het product.

Wanneer er de maat M/L bij staat dan is dit één maat, u kunt hier dus geen maat selecteren.


 

De maat M/L is een combinatie maat en is geschikt voor mensen met de kleding maar Medium of Large. Dit is dus één maat, u kunt bij deze artikelen geen maat selecteren om dat dit één maat is!

De maat M/L is vaak gelijk aan de volgende Europese kleding maten:

  • Dames: 38 tot 42*
  • Heren: 50 tot 54*

* Deze maten zijn ter indicatie, maten kunnen per leverancier verschillen. Aan deze maten kunnen geen rechten ontleent worden.

Onze maten tabel:

Deze matentabel is ter indicatie, maten kunnen per leverancier verschillen. Aan deze matentabel kunnen geen rechten ontleent worden.

Baby kleding:

10 tot 24 maanden - max. 90cm

Kinderkleding:

1 tot 2 jaar - max. 98cm
2 tot 3 jaar - max. 104cm
3 tot 4 jaar - max. 110cm
4 tot 6 jaar - max. 116cm
7 tot 9 jaar - 120 tot 128cm
10 tot 12 jaar - 130 tot 140cm

Dames kleding:

XS - Extra Small - 32/34
S - Small - 36/38
M - Medium - 38/40
L - Large - 40/42
XL - Extra Large - 50/52 (Bij stretch tot 54)

Heren kleding:

S - Small - 48/50
M - Medium - 50/52
M/L Medium Large - 50/54
L - Large - 52/54
XL -Extra Large - 56/58
XXL - Extra Extra Large - 60/62
XXXL - 3x Extra Large - 64/66

De maat M/L is een combinatie maat en is geschikt voor mensen met de kleding maar Medium of Large. Dit is dus één maat, u kunt bij deze artikelen geen maat selecteren om dat dit één maat is!

De maat M/L is vaak gelijk aan de volgende Europese kleding maten:

  • Dames: 38 tot 42*
  • Heren: 50 tot 54*

* Deze maten zijn ter indicatie, maten kunnen per leverancier verschillen. Aan deze maten kunnen geen rechten ontleent worden.

Orders en accounts

U kunt uw bestelling via dit formulier annuleren wanneer deze nog niet betaalt en of verzonden is. Wanneer uw order reeds verzonden is kunt u deze niet meer annuleren, u kunt deze na ontvangst wel retourneren.

Uw gegevens worden wanneer u als gast besteld tot een jaar na de laatste bestelling online bewaard, wanneer u een account heeft aangemaakt worden uw gegevens tot 5 jaar na de laatste bestelling online bewaard. Heeft u een account maar wilt u dat wij deze verwijderen kunt u ons serviceformulier gebruiken.

"Alle (web)winkels zijn volgens de wet en belastingdienst verplicht om facturen en factuurgegevens (naam, adres en telefoonnummer) van alle klanten 7 jaar in de boekhouding te bewaren!"

U kunt gemakkelijk uw wachtwoord opvragen via deze link, vult u daar uw e-mailadres in waarmee u de bestelling heeft geplaatst, u ontvangt een link per e-mailadres waarmee u uw wachtwoord opnieuw kunt instellen.

Heeft u op onze site als gast afgerekend en wilt u uw bestellingen inzien of opnieuw een bestelling plaatsen dan kunt u hier een account aanmaken met het zelfde e-mailadres waarmee u eerder een order heeft geplaatst.

Het verstandigste is om dan zo snel mogelijk tijdens kantooruren telefonisch contact met ons op te nemen zodat wij uw e-mailaders kunnen veranderen, u ontvangt dan geen orderbevestiging meer maar wel de verzend bevestigen en track en tracé code.

Dan zijn er twee mogelijkheden:

  • De e-mails zijn geblokkeerd als spam, neemt u een kijkje in uw spam map, mocht u geen mail in de spam map vinden voegt u dan ons e-mailadres: klantenservice@partycorner.nl toe als contactpersoon om verdere blokkades te voorkomen.
  • U heeft bij de bestelling een verkeerd e-mailadres ingevuld, neemt u dan zo snel mogelijk tijdens kantooruren telefonisch contact met ons op zodat wij uw e-mailadres kunnen aanpassen (anders ontvangt u ook geen verdere statusupdates over u order).

Wanneer uw bestelling op werkdagen voor 16:00 plaatst en betaald*  zal deze direct behandeld worden, zijn de producten op voorraad dan zal uw order direct verzonden worden, zijn er één of meerdere producten niet op voorraad dan kan de verzending 2 tot 4 werkdagen langer duren (mochten wij meer tijd nodig hebben of mocht het blijken dat een product niet leverbaar is dan nemen wij contact met u op).

Is uw order compleet en verpakt dan ontvangt u direct een bevestiging per e-mail waarna uw bestelling verzonden wordt, deze zal dan binnen 1 a 2 werkdagen bij u bezorgd worden door DPD of PostNL.

Door het aanmaken van een account kunt u profiteren van de volgende voordelen:

  • Makkelijk de status van uw order bekijken.
  • Uw eerdere orders bekijken.
  • Sneller een volgende order plaatsen (niet opnieuw alle gegevens invullen).

Wanneer u als gast afrekent heeft u deze voordelen niet. Heeft u als gast afgerekend maar heeft u liever toch een account, maakt u hier dan een account aan met het zelfde e-mailadres als waar u uw order mee geplaatst heeft.

Retouren en crediteren

Hoewel het meesturen van het retoursdocument de verwerking van uw retour sneller zal laten verlopen kunt uw retour ook zonder dit document retourneren, u dient uw retour nog wel via de retour procedure aan te melden en wij verzoeken u om op een papiertje in de doos het retoursnummer te vermelden zodat wij weten bij welke order het retour behoord.

Let op! Retouren zonder vooraanmelding worden niet behandeld.

Voor meer informatie omtrent het ruilen van producten verwijzen wij u graag door naar onze retourspagina.

Ja dat is zeker mogelijk, u dient wel aan de retoursvoorwaarden te voldoen en de retour stappen te volgen op onze retour pagina. U kunt uw retour dan binnen 30 dagen nadat u het heeft ontvangen bij ons inleveren. Wij kunnen alleen u het credit bedrag niet direct meegeven deze wordt dan terug gestort.

Indien u niet tevreden bent over uw bestelling of uw bestelling is niet in juiste staat aangekomen en uw retour aan de retoursvoorwaarden voldoet, heeft u het recht uw bestelling binnen een periode van 30 dagen aan ons te retourneren! Lees hier meer...

Heeft u van ons een creditnota via e-mail ontvangen dan zal het creditbedrag binnen de volgende periodes zichtbaar worden op uw rekening.

Heeft u betaald met:

  • iDEAL = 1 tot 4 werkdagen.
  • Bankoverschrijving = 1 tot 4 werkdagen.
  • PayPal = 1 tot 3 werkdagen.
  • Creditcard = 5 tot 10 werkdagen.
  • Buitenlandse bank systemen = 3 tot 10 werkdagen*.
  • Bol.com = binnen 14 dagen door Bol.com

Terugbetalingen worden altijd op de zelfde manier uitgevoerd zoals betaal is of naar dezelfde bankrekening overgemaakt vanwaaruit betaald is. De duur van de overboeking wordt veroorzaakt door de verwerkingstijd van de desbetreffende bank of organisatie, hier kunnen wij geen invloed op uitoefenen.

Als klant bent u zelf verantwoordelijk voor het retourneren van de bestelling, de kosten voor het retourneren dient u zelf bij de vervoerder van uw keuze te voldoen.

Verzending en ontvangen van pakketten

Geen probleem, u heeft van de pakketbezorger een "niet thuis bericht" in uw brievenbus ontvangen met twee mogelijke opties:

  1. De pakketbezorger heeft uw pakket bij uw buren afgeleverd.
  2. De pakketbezorger heeft het pakket weer meegenomen.

Wanneer het pakket weer mee is met de pakketbezorger staat er op  het "niet thuis bericht" beschreven wat u moet doen om uw bestelling alsnog te ontvangen. Wel de bezorger gemist maar geen "niet thuis bericht" ontvangen? Neemt u dan contact met ons op.

De bezorger zal over het algemeen de eerstvolgende werkdag het pakket bij u proberen bezorgen, u ontvangt dan wanneer u niet thuis bent en "niet thuis bericht" met verdere uitleg hoe u het pakket alsnog kunt ontvangen (dit kan per vervoerder verschillen). Wel de bezorger gemist maar geen "niet thuis bericht" ontvangen? Neemt u dan contact met ons op.

Wanneer uw bestelling op werkdagen voor 16:00 plaatst en betaald*  zal deze direct behandeld worden, zijn de producten op voorraad dan zal uw order direct verzonden worden, zijn er één of meerdere producten niet op voorraad dan kan de verzending 2 tot 4 werkdagen langer duren (mochten wij meer tijd nodig hebben of mocht het blijken dat een product niet leverbaar is dan nemen wij contact met u op).

Is uw order compleet en verpakt dan ontvangt u direct een bevestiging per e-mail waarna uw bestelling verzonden wordt, deze zal dan binnen 1 a 2 werkdagen bij u bezorgd worden door DPD of PostNL.